چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۴۰۱
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

فکرشهر: شهردار بندر بوشهر گفت: طرح آماده سازی آرامستان جدید بوشهر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامعلی میگلی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: احداث آرامستان بزرگ، منظم و یکپارچه از نیازهای اساسی و زیر بنایی شهر بوشهر است که در این ارتباط اجرای عملیات عمرانی این طرح از سال 94 آغاز شد.

وی بیان کرد: مساحت کلی این آرامستان 30 هکتار است که در قالب سه فاز اجرا می شود و مقرر شده زمینه تملک اراضی آزاد اطراف آن نیز فراهم شود.

میگلی نژاد اظهار داشت: فاز نخست شامل دیوارکشی، احداث ساختمان اداری مشتمل بر دفتر مدیریت، دفتر پذیرش، احداث 2 سالن تدفین مردانه و زنانه به صورت مجزا، هشت چشمه سرویس بهداشتی زنانه و مردانه، ا پارکینگ برای مراجعه کنندگان، مسیر اختصاصی برای حرکت آمبولانس به سمت سالن تکفین و تدفین و اجرای فضای سبز است که هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: تامین آب، آسفالت یکی از خیابان منتهی به آرماستان از جمله دیگر اقداماتی است که با اجرایی شدن آن آرامستان را آماده بهره برداری می کند.

میگلی نژاد با اشاره به پیش بینی سه قطعه زمین برای دفن اموات و قبور پیش ساخته شده در فاز اول افزود: هر قطعه 2 هزار و 500 متر مربع است که قطعه اول در یک طبقه و شامل 900 قبر، قطعه دوم در دو طبقه و شامل 1800 قبر و قطعه سوم نیز در یک طبقه و شامل 900 قبر ساخته و پلاک گذاری شده و آماده بهره برداری است.

وی افزود: بزودی پنج قطعه دیگر در فاز نخست احداث می شود به گونه ای که تنها فاز نخست این پروژه جوابگوی نیاز 40 سال آینده شهر بوشهر است.

میگلی با اشاره به اینکه اجرای فازهای 2 و 3 در اولویت های بعدی قرار گرفته اظهار داشت: بزودی شرایطی فراهم می شود که تمامی خدمات مربوطه مانند گلفروشی، خطاطی، چاپ آگهی، حجاری و سایر در همین مکان به شهروندان ارائه شود.

وی یادآور شد: نام این آرامستان وادی الرحمه که با اقدامات صورت گرفته به عنوان یکی از بهترین و استانداردترین آرامستان های کشور در جاده نیروگاه، بعد از کوی تنگک سوم به بهره برداری می رسد.

وی گفت: اجرای فضای سبز این مجموعه با کاشت 400 اصله درخت از نوع مشعل جنگل، بنجامین، نارنج، گل کاغذی و سایر گونه های مناسب با اقلیم بوشهر و با آبیاری قطره ای در دست اقدام است و امیدواریم با اجرای فضای سبز این مجموعه بزرگ علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز بوشهر محیطی مناسب را برای شهروندان بوشهری فراهم کنیم تا بتوانند در فضایی مطلوب به زیارت قبور متوفیان خود بپردازند.

میگلی نژاد اشاره به اینکه آرامستان های درون شهری مشکلاتی را برای ساکنین محلات اطراف آن ایجاد می کند گفت: فشار روانی که مردم ساکن در اطراف آرامستان ها روزانه با شنیدن صدای شیون و ناآرامی بازماندگان متوفیان متحمل می شوند و بار ترافیکی شدیدی که در روزهای پنجشنبه و یا هنگام خاکسپاری اموات برای خیابان های منتهی به آرامستان ایجاد می کند از جمله مشکلاتی است که ساخت آرامستان در خارج از محدوده شهری را الزام کرد.

وی یادآور شد: آرامستان بهشت صادق بوشهر دیگر ظرفیت لازم برای پذیرش اموات را ندارد از این رو نسبت به اجرای طرح آرامستان جدید بوشهر اهتمام ویژه داریم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر